Вітаю Вас, Гість
Школа на зламі столітть...

Плужнянська загальноосвітня санаторна школа-інтернат І-ІІ ступенів
     

Директор

    Климчук Валентин Іванович


     


     Очолює заклад з 1980 року. Заслужений працівник освіти України. Нагороджений знаком "Відмінник народної освіти". Неодноразово відзначений грамотами управління освіти і науки Хмельницької облдержадміністрації, грамотами Міністерства освіти і науки України.






     
     Вигляд школи 50 років тому Плужнянська загальноосвітня санаторна школа-інтернат - одна з найкращих шкіл області, яка в 2010 році відзначила своє 50-річчя. Але історія утворення і становлення школи розпочалася значно раніше. Наказом №779 від 3 жовтня 1959 р. по Хмельницькому облВНО призначено Хотячука Феодосія Максимовича першим директором Плужнянської школи-інтернату. Надзвичайно складно було директору організувати навчально-виховний процес, облаштувати приміщення, створювати лікувальну базу. У перші роки школа відчула гостру потребу в кваліфікованих кадрах.   
1965 р. Приміщення школи           
  На педагогічну роботу прибули молоді вчителі та вихователі з різних навчальних закладів України: С.Л. Сташук, В.І. Чучейко, Д.М. Котик, В.А. Ткачук, Л.А. Черновська, В.К. Семенюк та інш. Підручники, посібники, дидактичний та роздатковий матеріали вчителі виготовляли самостійно. Спочатку в школі навчалася невелика кількість дітей. У перший рік - 142 дитини. У наступні роки кількість учнів помітно зросла (159, 177 і тд.). Навчалися учні переважно з Хмельницької області, утримання дітей було безкоштовним. Класні кімнати розташовані на першому поверсі центрального корпусу, а на другому розміщувались спеціальні кімнати.
        Йшов час, змінювалось життя, зміни входили і в кадровий склад. 1964-1980 рр. школу очолювали директори: П.Ф. Мигаль, А.М. Бабух, С.Я. Івчук, С.І. Хуторний, В.В. Галузінський.
      У 1980 р. школу очолив молодий
1965 р. загальний вигляд об'єктів школи           
  та енергійний директор - Валентин Іванович Климчук.   З його приходом було кардинально змінено підходи до організаційної діяльності закладу. За роки управління В.І. Климчуком матеріально-технічна база школи зазнала історичних змін. З першого року було приділено увагу впорядкуванню території школи. У кожному приміщенні щороку відбувалися зміни в інтер'єрі, осучаснення в навчальні і спальні кімнати, збудовано розкішний культурно-спортивний комплекс (може позаздрити будь-яка столична школа), реконструйовано банно-пральний комплекс.  Турбота про дітей, поліпшення умов утримання вихованців спонукали Валентина Івановича до пошуків шляхів розвитку навчально-підсобного господарства, як важливого напрямку фінансової підтримки установи. Щороку оживають та стають привабливішими та затишнішими територія та приміщення школи. Багато років (1979-2008) самовіддано віддавалася педагогічній роботі на посаді заступника директора з навчально-виховної роботи - Г.Г. Манерова. В теперішній час заступниками директора працюють: Т.В. Назаркова, Р.Б. Конончук.
   На сьогодні Плужнянська загальноосвітня санаторна школа-інтернат І-ІІ ступенів - це самодостатній навчальний заклад з особливим способом життєдіяльності  покликаний розуміти, підтримувати, лікувати і підносити особистість. В 2008 р. з ініціативи старшого лікаря школи-інтернату Іліки Ніни Ананіївни розроблена  концепція та модель закладу як навчально-оздоровчого комплексу для дітей і підлітків з малими та неактивними формами туберкульозу, яка була презентована і схвалена в управлінні освіти і науки Хмельницької обласної держадміністрації та інституті післядипломної педагогічної освіти м. Хмельницького. 
2011 р. Приміщення школи           
 В санаторній школі-інтернат навчально-виховний та лікувальний аспекти носять корекційно-розвитковий та валеологічну спрямованість. Це обумовлено статутом школи, як закладу санато
рного типу, та особливостями контингенту вихованців. 
В школі склалась своєрідна технологія корекційно-розвиткової роботи, яка являю собою розгорнуті системи комплексної психолого-педагогічної та медико-соціальної підтримки цих дітей. Освітній процес в 
школі будується на врахуванні стану основного соматичного захворювання дитини, його перебігу. Враховуючи, що діти з тубінтоксикацією швидко втомлюються, мають погіршену пам'ять, знижену працездатність та низький рівень зосереджувальності було внесено зміни до режиму дня і впроваджено другу велику перерву між уроками, зміни до структури уроків із залученням вправ з елементами дихальної гімнастики.
Використання ІКТ на уроках початкових класах
 
    У школі діє п'ять циклових кафедр: кафедра вчителів та вихователів 1-4 класів, кафедра природничо-математичних дисциплін, кафедра суспільно-гуманітарних дисциплін, кафедра вихователів 5-9 класів, кафедра здоров'я. Забезпеченню можливостей розвитку креативності дитина сприяє робота 21 гуртка, з них: 4 - спортивних, 8 - предметних, 5 - художньо-естетичного спрямування, 4 - практичного спрямування. Щоб допомогти дітям у їх психологічному розвитку, навчитися спілкуватися між собою і дорослими, вирішувати проблеми власного "Я", в школі ведеться робота по впровадженню технології 
"Педагогічна підтримка" в 3-9 класах за програми "Шкільна тривожність" (3-5 кл.), "Знижена пізнавальна активність" (8 кл.), "Самовизначення" (9 кл.). Очевидними вимогами до сучасної людини стало вміння працювати на комп'ютері і володіти комп'ютерними технологіями. Для цього в школі створено і діють 2 комп'ютерних класи. Всебічний розвиток учнів здійснюється не лише в навчальній площині, а й у виховній, при проведенні позакласних заходів. Це різноманітні конкурси, вікторини, предметні тижні та олімпіади тощо. Традиційними стали свята шкільної родини, День працівника освіти, Свято останього дзвінка та інші. 
Колона учнів для участі урочистостях
 З метою підвищення ефективності виховної роботи вихователі використовують традиційні і нетрадиційні форми роботи, а саме: проводять уроки совісті, хвилини життєвої мудрості, аукціон знань, години ерудиції. Вірші, творчі роботи учнів школи друкуються на сторінках шкільної газети "Шкільний гомін", районної "Зоря Надгориння", проводяться зустрічі з ветеранами Великої Вітчизняної війни, письменниками, композиторами, видатними людьми краю. 
      З метою виховання майбутніх лідерів в школі діє учнівське самоврядування, яке представляє інтереси учні школи, має вла
сну програму, фінансово-економічну структуру. Діючим є суд учнівської честі. Жителі "учнівської держави" мають власну валюту - "плінти" на яких викарбуваний девіз: "Спочатку думай, а тоді - роби". Навчальний заклад має власний гімн, герб і прапор.
     У школі ведеться робота з організації літнього відпочинку та оздоровлення дітей. Щороку діє пришкільний табір праці та відпочинку "Мрія". За підтримки Корпорації "Братерство без кордонів - "Україна"", 
Смачна киснева пінка
 учні відпочивають та оздоровлюються в таборах Рівненської та Волинської областей. 
     В 1961 р. школу було реорганізовано в заклад санаторного типу. Отримавши статус санаторного, вагомого значення поряд з навчально-виховною роботою набуває лікувально-оздоровчий процес. Організовується санітарно-профілактичний режим. Медичні працівники проводять розгорнуту санітарно-освітню роботу серед учнів, працівників школи спрямовану на профілактичну роботу з інфекційними захворюваннями. Створюються медико-санітарні гуртки, шкільні санпости. Одночасно здійснюється реорганізація лікувально-оздоровчої бази, а саме: кабінет головного лікаря, оглядовий кабінет, стаціонарне відділення, маніпуляційний кабінет, кабінет функціональної діагностики, фітобар, аптека, зал лікувальної фізкультури, ігровий майданчик. Щороку в закладі оздоровлюється понад 200 учнів.
Ігровий майданчик
  Тому основним завданням лікувально-оздоровчого аспекту є відновлення і зміцнення здоров'я дітей.
     Педагогічний колектив школи-інтернату працює над удосконаленням власної концепції та моделі закладу і робить все можливе для того, щоб діти почували себе комфортно, по - домашньому затишно, мали все необхідне як для навчання, так і відпочинку та оздоровлення. Найголовніше чим переймається дирекція школи сьогодні - це реорганізація школи у навчально-реабілітаційний заклад І-ІІІ ступенів з профільним навчанням, в якому учні пройшли б повний курс лікування, оздоровлення і повноцінними професійними вміннями увійшли в доросле життя. За 50 років існування школа пройшла шлях становлення і 
Центр духовного пізнання
 розвитку, стала осередком освіти, здорового способу життя та культури. З року в рік покращується якість навчально-лікувального процесу й умови перебування дітей. І той хто навчався в Плужнянській санаторній школі-інтернат, з вдячністю згадує школу, педагогічний колектив, згадує квітучі яблуні й обійсті, старовинний каштановий парк, все таке рідне, близьке і мріє неодмінно її провідати. 
      
Школа чекає...